Pimp je pop-up store met een (gehuurde) muur van bloemen

  • Thomas 

Pop-up stores zijn tegenwoordig niet meer weg te denken. Het concept van een pop-up store is heel eenvoudig: een bestaande winkel of bestaand concept opent een tijdelijke boetiek. Vaak wordt een pop-up geopend op een drukke plaats, zoals aan een station of een gekende winkelstraat. Ben jij zelf eigenaar van een eigen bedrijf(je) en wil je je pop-up store naar een hoger niveau tillen? Denk dan eens aan een bloemenmuur om aandacht te trekken van voorbijgangers en je pop-up een unieke sfeer te geven.

Wat wil je uitstralen met je pop-up winkel?

Een pop-up winkel is per definitie tijdelijk. Gedurende de beperkte tijd dat jouw pop-up bestaat, wil je natuurlijk een zo groot mogelijk impact bereiken. Welke impact dit precies is, zal afhangen van je product of dienst, of van je initiële bedoeling. Enkele voorbeelden van de impact die je wilt bereiken kunnen zijn:

  • Merkbekendheid en merkwaarde: je wilt de bekendheid van je merk vergroten. Een extra (weliswaar tijdelijke) locatie kan je hier zeker bij helpen.
  • Verkopen realiseren: in je pop-up winkel biedt je producten of diensten aan die je meteen aan de man brengt.
  • Verkopen stimuleren: je pop-up verkoopt al dan niet de producten of diensten op die locatie, maar je voornaamste doel is om mensen jouw product of dienst te doen kopen. Je wilt dat je merk wordt verankerd in de mensen hun hersenen, zodat ze meteen kopen of op een later moment. Een mooi voorbeeld kan zijn: een foldertje meegeven, zodat mensen achteraf alsnog een actie ondernemen (e.g. je website opzoeken).
  • Stand out: jouw merk is uniek en dat wil je ook in de verf zetten. Dankzij de pop-up kan je eigen accenten leggen in de uitstraling van jouw merk en dienst producten en diensten.

Uiteraard kan het een combinatie zijn van bovenstaande dat je wilt bereiken.

Hoe kan een flower wall helpen in de uitstraling van je pop-up winkel te vergroten?

Een pop-up moet uiteindelijk renderen: wat je investeert wil je er ook terug uit halen. Je pop-up moet dus absoluut een zekere uitstraling genieten. Ik som even op hoe een floral backdrop kan helpen die unieke uitstraling te creëren als winkeldecoratie.

Een winkelcentrum kan een ideale uitvalsbasis zijn om een pop-up store te openen, aangezien een shopping centrum heel wat volk lokt.

De flower wall valt op al bij de eerste indruk (fysieke kenmerken)

Heb je nog nooit een flower wall gezien, dan stel ik voor dat je even naar onze homepage gaat. Het zal je meteen opvallen dat een flower wall enorm kleurrijk is, en ook erg groot is (hoogte/breedte).

Het zal passanten dan ook niet ontgaan wanneer ze jouw pup-up voorbij wandelen. Goed begonnen is half gewonnen!

Het creatief inzetten van de flower wall

Een flower wall al op zich sowieso opvallen; het is moeilijk om er naast te kijken. Gebruik hem dan ook creatief!

Verkoop je een (klein) product? Via een sokkel of tafeltje die je voor de flowerwall plaatst, kan je het product ideaal tentoonstellen en echt alle aandacht geven die het verdient.

Draait jouw bedrijf rond het verkopen van diensten? Dan heb je waarschijnlijk een soort toonbank of een ‘onderhandelingstafel’ waar jouw collega’s of personeel de dienst(en) zal bespreken met de klanten. Plaats dan bijvoorbeeld de muur met bloemen achter jouw medewerkers. Zorg je er dan nog eens voor dat de medewerkers een contrasterende kleur dragen (e.g. zwarte kleding voor een lichtgekleurde flower wall), dan zal het wow-effect des te groter zijn.

Maak van de flower wall de hoofdanimatie

De flower wall kan zeker ook dynamisch worden ingezet. Wat dacht van je een leuke wedstrijd? Laat de bezoekers van de pop-up raden hoeveel bloemen de wand telt, bijvoorbeeld. Ook een fotowedstrijd kan een geschikte animatie zijn om je bezoekers te prikkelen: laat hen op een bepaalde manier poseren voor de foto.

De sky is the limit           

Een bloemenmuur is een uniek object die op heel wat verschillende manieren waarde kan creëren voor winkels, zowel vaste winkels als pop-ups. Het is een adembenemende toonzaaldecoratie, maar ook als etalagedecoratie is de flower wall een enorme meerwaarde.

Kortom, een bloemenmuur in jouw winkelruimte is een absolute voltreffer – en kan extra tot zijn recht komen wanneer er creatief mee wordt omgegaan.